Dagens tips

Fettförbränning:
Man ska köra powerwalk eller annan träning som inte är alldeles för utmattande innan frukosten, eftersom att kroppen förbränner mer fett när magen är tom än när man har ätit, kroppen kommer att använda sig av hundra procent av fettdepoerna om du kör innan frukosten. (insulin och sockernivåerna är låga då)

Ett litet program varje morgon, gör något som du gillar att göra och något som inte tar för lång tid.

Exempel 1 (det jag kör) :
1. Jag går upp två timmar tidigare
2. Dricker min Grönt te + honung + en citron typ en kvart inna jag kör. (citronen sätter igång ämnesomrättningen plus ger en finare hy)
3. Kör pilates i ca 30 minuter
4. Roddmaskin eller spinning, kör oftast efter kalorier och inte tid, det blir så tråkigt annars.. så typ 500 kalorier (ca 40 min) Medans jag kollar på något program som jag tycker om!
5. Duschar
6. Äter gröt
7. Redo att gå till skolan

Exempel 2
1. Gå upp en timme tidigare
2. Drick min speciella dryck ;) haha  
3. Kör ett pass som tar ca 45 minuter att genomföre tex: liten uppvärmning, situps, rygglyft, plankan mm.
4. Duscha
5. Käka gröt!
6. Klar att gå till jobb/skola eller vad ni nu gör på dagarna


Dessa ger maximal fettförbränning:
Cykla, löpa, simma, roddmaskin . Kör inte för intensivt med en gång bara, så att du inte tröttnar. Kör lagom och öka sedan om du känner för det!

Lycka till!


Sen kan man slappa på dagen ;) haha




Endast de senaste kommentarerna visas
Jag heter nicolina

läste du inte texten haha ja fick allt de där =)

2010-11-08 @ 17:54:40
URL: http://nickita.blogg.se/

Här var det kommentarer, massor av kommentarer

Vad heter du?
VIP

din e-mejl: (publiceras kanske, vem vet)

du kanske möjligtvis har en blogg?

Är du klar med allt ovan? Om ja, varsågod att skriva kommentaren. Om nej, skriv skiten endå.

Trackback
RSS 2.0